Arkiv 2013

Set og sket 2013

Afslutning af bødekursus - Kalvø den 25. maj 2013

Efter vinterens bødekursus blev alle deltagere enige om at vente med afslutning af kurset til solen kom højere på himlen.

Kedde tilbød at vi kunne holde afslutningen på hans plads/skur på Kalvø. Det skulle vise sig at være en rigtig god idé.

Menuen stod på at alle skulle bidrage med kaffe/kage - grillmad og drikkevarer til fælles indtagelse og glæde.

Man blev også enige om at invitere den bedre halvdel med og det blev det absolut ikke kedeligere af, og der blev hygget og fortalt historier fra både den virkelige verden og nogle gode historier fra fritidsfiskeriet.

Vejret var nogenlunde med os - først lidt regn, så kun overskyet og solen tittede også frem, så man må sige, at det var rigtig vejr for fritidsfiskere.

Heldigvis har Kedde god plads i sit skur og foreningens pavillion blev også slået op, så alle kunne sidde i læ og tørvejr.

Vi havde en rigtig hyggelig eftermiddag, og jeg kan kun sige til de medlemmer som ønsker at deltage, vær ikke i tvivl, men mød op, selv om man ikke når at få syet et garn på een vinter, så kom igen næste vinter. Jeg begyndte selv på et sildegarn, og undertelle er næsten syet på, men overtellen mangler endnu, så det egner sig ikke til sildefiskeri endnu. Det sociale samvær betyder også rigtig meget, og så er det dejligt, når vi dyrker samme hobby.

Vi havde på falderebet en knobaften, hvor rigtig mange hyggede sig, fordi knob er faktisk ikke noget, som alle er befaren i.

Dejligt at se det gode humør alle havde, når man skulle binde et knob eller splejse en tamp.

Vi vil have en eller to knobaftener igen, hvis der er stemning for det.

Der skal lyde en stor tak til alle, både dem som har undervist og til dem, som deltog hen over sæsonen.

BØDEKURSUS

Så blev sesonens bødekursus skudt i gang, med store smil fra de fremmødte, og jeg glæder mig allerede til at høre om sommerens store fisk og små historier.

Ved fintællingen viste det sig, at vi var mange - hele 9 personer og jeg syntes, det var flot - 2 mere som sidste år.

Det kunne jo være, man kunne lokke et par stykker mere med, når vi kommer lidt længere frem.

Hilsen formanden

Studietur til Daconet Hvide Sande

Nordlige Sønderjyllands Fritidsfiskerforening samt Aabenraa Fritidsfiskerforening havde arrangeret en fællestur til Daconet.

Lørdag den 26. oktober 2013 stævnede der biler ud fra flere steder i Sønderjylland fyldt med optimistiske fritidsfiskere med påhæng, som alle havde sat kursen mod Hvide Sande.

Ved ankomst til Daconet i Hvide Sande kl. 9:45 blev alle beværtet med kaffe/the samt rundstykker med tilhørende smør og pålæg, ligeledes var der også kage med svedsker i.

Efter en god introduktion af Lars Frydendahl og Jess F. Rasmussen, blev vi vist rundt på lageret samt i butikken.

Købelysten var stor og humøret højt hos deltagerne, og der blev handlet ind til favørpriser - både til fiskeri af store og små fisk, samt regntøj og andet varmt tøj, nu da vinteren står for døren.

Efter afslutning af køb, havde jeg en lille sludder med Jess om i fremtiden at købe materialer og redskaber hos Daconet i fællesskab for foreningens medlemmer. Ved at købe ind i fællesskab kan vi opnå de bedste discountpriser og forsendelse sker til én adresse - betaling kan ske individuelt eller i fællesskab.

Dette emne vil vi tage med på først kommende bestyrelsesmøde.

Efter at alle var færdige med at handle og kigge på materialer og redskaber, gik turen mod SE igen, med for nogen en optankning af brændstof på en restaurant i Hvide Sande. Dette var individuelt inden for medlemmerne.

Efter min opfattelse var det en succes, som kan gøres om igen til næste år, hvor man nok skal være lidt tidligere ude med arrangementet, så der er mulighed for at leje hytter til overnatning og arrangere weekend-ophold for medlemmerne med påhæng, hvis lysten er der. I mit univers kunne det have stor social betydning for at vi lærer hinanden bedre at kende medlemmerne imellem i begge foreninger.

Der skal lyde en stor tak til Daconet i Hvide Sanse samt til Lars og Jess.

Samtidig en tak til den opbakning vi har fået af medlemmerne fra både Aabenra FF & Ndr-sdj FF.

Tilsammen var vi 24 personer - det skyldes lidt at nogen havde valgt at tage påhæng med og se, hvordan Vesterhavet ser ud en efterårsdag i oktober.

Godt gået - siger formanden.

Motorlære 2013

Der findes desværre ingen tekst til denne billedserie

Julefrokost i "Syklubben"

Torsdag den 12. december blev der holdt julefrokost i "syklubben" i fælleslokalet på Genner Skole.

Vi var seks deltagere, desværre var der nogen, som var forhindret i at møde op i denne søde juletid.

Desværre kan vi ikke få flere til at deltage i dette sykursus, jeg mener at det er et megastor social samvær.

På bordet til julefrokosten var der alt som hører til en julefrokost, såsom flere forskellige slags sild, røget laks og torsk, surrip med sennep & hjemmelavede rødbeder, frikadeller og "gammeldags hvidkål" og med andet godt.

Der blev fortalt mange gode historier, og mange grin og smil hængte i luften i lokalet.

En lille klar en til halsen havde også taget sit indtog - jeg kan ikke huske navnet, men oprindelsesbyen hedder Aalborg.

Tak til alle deltagere, som havde spenderet tid i køkkenet, og til de respektive bedre halvdele, som havde bistået deres mænd med tilberedning og transport.

Jeg vil gerne benytte lejligheden til at ønske alle vores medlemmer samt bestyrelse Rigtig Glædelig Jul samt Godt & Lykkebringende Nytår.

Jeg håber, vi får et godt og positiv år 2014 og jeg kan kun anbefale at blive medlem i vores forening, hvis man har en fritidsfiskers interesse.

Jørgen Bork