Arkiv 2014

Set & sket 2014

Vinterfest 2014.

Fredag den 07. marts 2014 afholdt Nordlige Sønderjyllands Fritidsfiskerforening Vinterfest på Strandgården, Loddenhøj.

Der var 39 deltagere, som må siges at være tilfredsstillende, det udgør en tredjedel af foreningens medlemmer.

Der blev serveret en super forret og derefter blev der linet op til en dejlig og lækker buffet.

Maden samt betjeningen fortjener rosende ord.

Der blev serveret kaffe og kringle i pausen mellem 1ste & 2den halvleg i lottospil.

Hver deltager medbragte en gave, som der blev trukket lod om i Amerikansk Lotteri.

Ligeledes var der mange flotte sponsorerede gevinster til lottospil, hvor man i Sønderjylland spiller ”pot” om.

Det var traditionen tro en hyggelig aften i fritidsfiskernes tegn, sammen med deres bedre halvdele og venner, og alle var i forårsstemning, også fordi silden er kommet til Lillebælt.

Det er virkelig glædeligt for bestyrelsen at arrangere en sådan fest, når man hører rosende ord om festen allerede sammen aften, og man får positive tilbagemeldinger.

Tak til både det fremmødte publikum samt personale på Strandgården, Loddenhøj.

En rigtig stor tak til alle vores sponsorer, som er med til at vi kan arrangere en sådan vinterfest.

Vi vil i bestyrelsen arbejde videre med sommerarrangementer

Med disse ord vil jeg gerne ønske alle fritidsfiskere i det ganske land en god og fangstrig sommer.

Jørgen Bork

Udsætning af ål 2014 - Als

Fiskeplejens udsætning af ål 2014

Vi har i år fået tildelt 30 000 stk. ål som udsættes hhv., Halk 9000 stk., Als 9000 stk. og Treldenæs 12 000 stk.

Jeg har til opgave at koordinere udsætninger og finde fritidsfiskere som kan assistere med en båd ved udsætningen af ålene.

Det er Jupiter Ål A/S fra Stege der leverer ålene til Halk og Als. Den 28. juni har vi aftalt levering kl. 1125 ved Halk Strand. Ålene kontrolleres ved ankomst på vægt og livlighed. De ser pæne ud, og jeg kan kvitterer for ålene.

Fritidsfisker Martin Priess og Paul Emil Schmidt er klar med båden og nogle baljer til ålene. Vi er nu klar til udsætning det bliver udført meget omhyggeligt.

Næste udsætningssted er Pøl strand på Als kl. 14 hvor fritidsfisker Viggo Schanz efter aftale er klar med båd og baljer til udsætning. Viggo er en erfaren fisker, som kender området, hvor ålen kan få de bedste vilkår. I alt en vellykket dag med gode kollegaer.

Udsætningen ved Trelde Næs fredag den 18. juli. Ålene bliver leveret af Lyksvad Fiskefarm A/S, 12 000 stk. Ålene er fine og store og jeg kan hermed kvittere for dem. Jeg havde aftalt med Ernst Lundberg fra Lillebælt Fritidsfiskerforening om at mødes ved Middelfart lystbådehavn kl. 0930. Herefter sejlede vi til Trelde Næs hvor udsætningen begyndte ind mod Fredericia. I alt en sejltur på ca. 4 timer. Vejret var fint og varmt vi havde en dejlig tur.

Hans Bomberg

Udsætning af ål 2014 - Kelstrup

Fiskeplejens udsætning af ål 2014

Hans Bomberg

Værftdag på Kalvø 2014

Værftdag på Kalvø.

Søndag den 17. august 2014

Emne: At tjene til føden.

Der var lagt op til mange arrangementer denne søndag på Kalvø, og vi forventede stort

publikum som ville besøge Kalvø denne dag.

Nordlige Sønderjyllands Fritidsfiskerforening deltog i dette arrangement med levende fisk

og krabber, så der var mulighed for at klappe en fisk og fange en krabbe.

Fiskeredskaber fra gammel og ny tid kunne ses, og fanen havde vi hængt op, så man kunne se hvad vi står for.

Desværre druknede det hele i kraftig regn med det resultat at publikum udeblev.

Vi pakkede sammen kl. 13:30 uden ret mange besøgende.

Jørgen Bork

Sundparken 5 Aarøsund